Co wpływa na pozycję w wyszukiwarkach

Jak Polepszyć Pozycję w Wyszukiwarce

Zdobycie uwagi klientów w Internecie z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Teksty SEO, które działały jeszcze kilka lat temu, dziś wyszukiwarka i czytelnicy omijają szerokim łukiem. Algorytmy oceniają artykuły po ich jakości, a nie po nasyceniu słowami kluczowymi. Nie ma również wielkiego znaczenia liczba linków przychodzących, zwłaszcza gdy są one podejrzanego pochodzenia. Na jakie więc czynniki zwracać uwagę, aby pozytywnie wpłynąć na widoczność tekstów SEO w wyszukiwarce google?

1. Unikalność i oryginalność treści

Wszystkie tworzone przez Ciebie teksty, zarówno te umieszczane na blogu firmowych czy w sklepie internetowym np. przy opisach produktów, powinny być unikatowe. Możesz napisać je samemu bądź skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera lub agencji SEO, która zajmie się ich prawidłowym stworzeniem. Google docenia takie działania, gdyż dla wyszukiwarki oznacza to, że tekst SEO jest atrakcyjny dla użytkownika i stanowi dla niego pewną wartość. Wzrasta jego widoczność w wyszukiwarce, a Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna. Całościowe kopiowanie tekstów z innych witryn jest plagiatem i może skutkować karą i obniżeniem Twojej strony w wynikach wyszukiwania, a nawet wyrzuceniem z indeksu google. Dozwolone jest za to wrzucanie opisów produktów bezpośrednio od producentów. Jednak z punktu widzenia pozycjonowania takie teksty SEO również mają mniejszą wartość. Pisząc je samemu zbudujesz swój własny unikatowy wizerunek w oczach klientów i zyskasz uznanie algorytmów wyszukiwarek.

2. Dobór i rozmieszczenie słów kluczowych

Najważniejszy jest prawidłowy dobór fraz kluczowych w tekstach SEO. Przejrzyj fora internetowe, sprawdź o czym rozmawiają Twoi klienci w mediach społecznościowych, wreszcie skorzystaj z pomocy profesjonalnych narzędzi do badania keywords. Unikaj słów ogólnych, skupiaj się na tych z długiego ogona oraz całych zapytaniach (np. jak ugotować jajko na miękko). Jeśli uda Ci się znaleźć prawidłową frazę kluczową, widoczność Twojego tekstu SEO w wyszukiwarce zdecydowanie wzrośnie. Istnieje nawet szansa, że jedno perfekcyjnie dobrane słowo kluczowe da Ci pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Umieść słowa kluczowe w tekście SEO kilka razy – im dłuższy tekst, tym więcej fraz powinno się w nim znajdować. Nie przesadzaj jednak z ilością. Po napisaniu całego artykułu przeczytaj go na spokojnie jeszcze raz i zobacz czy brzmi on naturalnie. Stosuj odmiany słów kluczowych przez przypadki i liczby, korzystaj także z synonimów. Umieszczaj keywords w nagłówkach oraz meta opisach. W samym tekście najlepiej, aby znalazły się one na samym początku – we wstępie do artykułu.

3. Odpowiednia długość tekstu SEO

Wyszukiwarki dużo lepiej rankingują strony, na których ilość tekstu jest duża. Ma to związek z większą użytecznością dla czytelnika, który wyszukując daną frazę, oczekuje konkretnej dawki informacji. Pamiętaj jednak, aby nie pisać tekstu SEO na siłę. Lanie wody i stworzenie artykułu o niczym nie przyniesie Ci satysfakcjonujących rezultatów. Może zyskasz przychylność google, ale zniechęcisz swoich czytelników.

Wszystkie współczesne artykuły powinny być tworzone z myślą o nich. Jeśli o tym zapomnisz zyskasz kilka wejść na stronę, ale potencjalny klient zapoznając się z zawartością tekstu, szybko opuści witrynę i zacznie czytać treści u konkurencji.

Im dłuższą i ciekawszą treść stworzysz, tym większa szansa na to, że Twoi czytelnicy zaczną się nim dzielić. Dzięki temu zyskujesz darmowe linkowanie zewnętrzne, które pozytywnie wpłynie na widoczność Twojego tekstu SEO w wyszukiwarce.

4. Prawidłowe formatowanie treści

Teksty SEO tworzone do sieci to nie książki, które czyta się z zapałem od deski do deski. Większość internautów omiata treść wzrokiem i szuka w niej najistotniejszych informacji. Z tego względu podziel artykuł na mniejsze bloki i dodaj między nimi nagłówki. Dodatkowym ulepszeniem staną się tabele, wypunktowania oraz pogrubienia najważniejszych fragmentów. Możesz wrzucać także obrazki bądź zrzuty ekranu (np. kiedy tworzysz artykuł o konkretnej usłudze w Twoim programie). Dzięki temu czytelnik się nie zmęczy i istnieje większa szansa, że przeczyta tekst do końca.

Roboty wyszukiwarek skrupulatnie analizują tekst po jego treści oraz formatowaniu. Im lepiej przygotujesz swój artykuł, tym większe szanse, że google lepiej go zaindeksuje i da mu wyższą pozycję w rankingu. Pamiętaj jednak, żeby po żadnym pozorem nie ukrywać treści, np. przy pomocy białego tekstu na białym tle.

5. Obecność linkowania wewnętrznego w tekstach SEO

Ostatnim czynnikiem wpływającym na widoczność tekstów SEO w wyszukiwarce jest obecność linkowania wewnętrznego w napisanych artykułach. Kieruj swoich czytelników do innych miejsc na stronie i sprawiaj, że w prosty sposób będą oni mogli nawigować pomiędzy poszczególnymi wpisami na blogu. Możesz także stosować odnośniki bezpośrednio na strony produktowe czy z ofertą. Tak jak w przypadku słów kluczowych obowiązuje tu zasada – co za dużo, to niezdrowo.

Wszystkie współczesne artykuły powinny być tworzone z myślą o nich. Jeśli o tym zapomnisz zyskasz kilka wejść na stronę, ale potencjalny klient zapoznając się z zawartością tekstu, szybko opuści witrynę i zacznie czytać treści u konkurencji.

Im dłuższą i ciekawszą treść stworzysz, tym większa szansa na to, że Twoi czytelnicy zaczną się nim dzielić. Dzięki temu zyskujesz darmowe linkowanie zewnętrzne, które pozytywnie wpłynie na widoczność Twojego tekstu SEO w wyszukiwarce.

Korzystając z naszych usług, pomożemy Ci zakupić odpowiednie treści na Twoją stronę internetową, jeśli nie masz czasu na ich przygotowanie