pozycjonowanie lokalne

Twoja Lokalna Pozycja

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to zdecydowanie najpopularniejszy sposób pozycjonowania tuż za standardowym promowaniem witryny w Google. Powinniśmy na niego zwrócić szczególnie jeśli chcemy docierać poprzez wyszukiwarkę do użytkowników w konkretnej lokalizacji lub gdy prowadzimy biznesy stacjonarne. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje odnośnie pozycjonowania lokalnego oraz odpowiadamy na pytania czym jest, jakie korzyści posiada, kiedy się je wykonuje i co odróżnienia je od pozycjonowania standardowego.

Czym jest pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to pozycjonowanie witryn w wyszukiwarce Google, ale w kontekście lokalnym. Są one promowane tak jak w pozycjonowaniu standardowym pod konkretnymi frazami, choć działania pozycjonujące dążą jedynie do wyeksponowania ich na lokalnym rynku. Efektem pozycjonowania lokalnego ma być pojawianie się witryny w wyszukiwarce Google na wysokiej pozycji pod konkretnymi hasłami, ale jedynie wtedy, kiedy zapytania dotyczą konkretnej lokalizacji lub są zadawane przez osoby przebywające w niej.

Pozycjonowanie lokalne jest zatem standardowym pozycjonowaniem strony internetowej, które wyróżnia się jednak kilkoma elementami. Będą one związane z kładzeniem nacisku na informowanie wyszukiwarki Google o lokalnym charakterze witryny. Usługę pozycjonowania lokalnego możemy bardzo prosto zamówić w agencjach marketingowych lub agencjach SEO. Pozycjonowanie lokalne możemy przeprowadzać w odniesieniu do każdego typu witryny niezależnie czy jest to strona internetowa małego projektu lokalnego czy duży sklep internetowy stacjonarnego biznesu. Obecnie Google kładzie coraz większy nacisk na dostarczanie lokalne wyników wyszukiwania, a ten sposób pozycjonowania jest istotny, daje możliwość pozyskiwania lokalnych klientów, a także uzyskania wielu innych korzyści.

 

Co odróżnia pozycjonowanie lokalne od standardowego

Pozycjonowanie lokalne odróżnia się od pozycjonowania globalnego w kilku elementach, które decydują o tym, że Google wyświetla naszą witrynę jedynie w kontekście lokalnym gdy dane zapytanie pochodzi z danego miasta i dotyczy właśnie jego. Przede wszystkim jest to używanie odpowiednich słów kluczowych na witrynie internetowej, które są frazami lokalnymi. Będą to słowa kluczowe tematycznie rozszerzone o nazwę miejscowości takie jak np. fryzjer Gdańsk lub nazwę danej miejscowości. Frazy dodaje się w różnych odmianach czy połączeniach na podstawie analizy np. w planerze słów kluczowych Google czy w zewnętrznych keyword generatorach. Wybiera się również najbardziej adekwatne zapytania, pod którymi witryna będzie dodrze widoczna oraz takie, które mają najlepszy stosunek liczby wyszukiwań do konkurencji.

Kolejną czynnością pozycjonowania lokalnego jest powiązywanie strony internetowej z konkretną lokalizacją. Odbywa się to poprzez dodawanie danych NAP w internecie w różnych miejscach. Jest to np. wizytówka Google Maps naszej lokalnej firmy, która podwiązuje witrynę poprzez podanie adresu www na niej, a także osadzenie wizytówki na stronie internetowej. Dane NAP podaje się również w katalogach biznesowych i różnych miejscach w internecie. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę, aby dane te były identyczne jak te podawane na naszej stronie internetowej.

Kolejną czynnością, którą wykonuje się w celu pozycjonowania lokalnego strony internetowej jest lokalny link building. Linkowanie zewnętrzne w tej wersji przeprowadza się głównie ze stron internetowych lokalnych powiązanych z danymi lokalizacjami, gdyż Google potrafi interpretować kontekst linkowania. Pozycjonując lokalnie naszą stronę internetową, musimy zatem zadbać, aby linki zwrotne do naszej witryny z internetu były powiązane lokalne. Do działań pozycjonowania lokalnego zaliczamy również wiele drobnych czynności takich jak uwzględnianie nazwy miasta w strukturze podstron czy plików wgrywanych na serwis, a także kierowanie ruchu lokalnego na naszą witrynę internetową

Dlaczego i kiedy się je wykonuje

Pozycjonowanie lokalne stron wykonuje się głównie w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest sytuacja promowania lokalnego biznesu, czyli np. restauracji lub zakładu fryzjerskiego. Strona internetowa lokalnego punktu handlowo-usługowego jest zatem promowana w danej kategorii tematycznej lokalnie, aby osoby poszukujące konkretnych usług lub produktów znajdowały ją od razu, gdy będą wpisywały dane hasło do wyszukiwarki.

Pozycjonowanie lokalne wykonuje się również gdy chcemy z naszą ofertą dotrzeć do osób mieszkających w danym rejonie czy w danej lokalizacji. Dzieje się tak, gdy prowadzimy biznes oferowany np. na danym terytorium lub jedynie dla osób mieszkających w górach, nad morzem czy w danym mieście. W takiej sytuacji pozycjonowanie lokalne jest jedynym sensownym rozwiązaniem, a wybierając pozycjonowanie globalne będzie ono bardzo niedokładne.

Jakie korzyści posiada pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to przede wszystkim bardzo dobry sposób na pozyskiwanie klientów dla naszego stacjonarnego biznesu. Z wyszukiwarki Google korzysta bardzo dużo osób poszukujących lokalnych film lub produktów czy usług. Jest to zatem bardzo dobre miejsce, z którego możemy pozyskiwać nowych klientów. Pozycjonowanie lokalne jest również w zdecydowanej większości przypadków łatwiejsze i prostsze niż pozycjonowanie globalne. Na niektórych rynkach nawet zaniedbane lub niepozycjonowane strony zajmują wysokie miejsca w rankingu, a więc skupiając się na tym sposobie pozyskiwania klientów, możemy często osiągnąć bardzo dobre rezultaty.

Pozycjonowanie lokalne to również efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego z uwagi na naturalne targetowanie. Usług lokalnych czy produktów szukają jedynie mieszkańcy i osoby zainteresowane. Dzięki temu pozyskując ruch, pozyskujemy potencjalnych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem naprawdę mogą skorzystać z naszych usług. W przeciwieństwie do niektórych form reklamy internetowej pozycjonowanie lokalne jest zatem niezwykle efektywne.

Korzystając z naszych usług, pomożemy Ci stworzyć wizytówkę na mapach Google oraz przygotować kampanie reklamową na rynek lokalny i do konkretnej grupy odbiorców (np. obszar jednej miejscowości, do osób, które np. są zainteresowane odnawialnymi źródłami energii).